Jeden ze zákazníků popsal nepříjemnou zkušenost na sociální síti, kdy kupoval ojetou Teslu: „Koupil jsem od nich Teslu Model S z Norska. Auto stálo normálně u nich na place v Plzni cca před rokem. Záloha zaplacená, auto dorazilo asi za 14 dní ke mně domů. Jenže když už bylo auto přepsané na mě a podepisovala se smlouva (mimochodem úplně obyčejná, stažená z netu), najednou tam AutoJusa figurovala jen jako zprostředkovatel a já kupoval auto od nějakého pána z Norska!“
Koupě Tesly vyšla draho
Autobazar prý zákazníka ujišťoval, že je vše v pořádku: „Důvod jim nevěřit jsem neměl, na sociálních sítích se prezentují jako TOP“. O pár týdnů později mi přišla datová zpráva od Celního úřadu, abych doložil doklady o DPH a clu. Volám AutoJusa – a začal kolotoč výmluv: „To už odvedl pán v Norsku…“ a podobně. Skončilo to po téměř roce právníků a nekonečných dohadů tak, že: Musel jsem to zaplatit já!“ svěřil se zákazník s tím, že za clo, DPH a pokuty zaplatil 180 000 korun ještě k ceně Tesly.
Autobazar ve zprávě popsal, že vůz dostali od dovozce do komisního prodeje: „Líbilo se mu, jak to prodáváme a chtěl, abychom takto Tesly prodali. Napsal čestné prohlášení, že auta byla proclená. My jsme to dále neřešili. Auta jsme prodali. V Česku na úřadě, když si přihlásíte, tak to nikdo nekontroluje, tak jsme nemohli vědět, že auta nejsou proclená. Po dvou třech měsících se zákazníkům ozval celní úřad a zákazníci se ozvali nám.“
Zákazník si prý měl zjistit sám jak s Teslou postupovat
Alexandr Šipek, majitel autobazaru, se vyjádřil s tím, že zákazník prý věděl, že vozidlo je z Norska: „Mohl jste si zjistit sám jak postupovat. Co je pak za nesmysl vaše vyjádření že kupní smlouvu jste dostal až při předání auta? I kdyby to tak bylo, já u toho nebyl, byl tam můj zaměstnanec. Dal jste peníze, aniž byste věděl za co ?“
Následně se vyjádřil k údajné díře v zákoně, tedy k tomu, že české úřady umožnily registrovat vozidlo, aniž by prověřily, že je auto proclené: „Myslím, že to byl měsíc srpen, kdy se prodalo od dotyčného dovozce první auto. Naší celnici a celkově zákony, které se vychvaluji s tím, že je vše online, se ozvaly až po půl roce novému zákazníkovi, že auto nebylo proclené. Komisi za auto vyplácíme až po měsíci, abychom mohli reagovat, kdyby vozidlo bylo v exekuci atd., jelikož to není naše auto.“
Díra v zákoně?
Dále se autobazar pozastavuje nad tím, že člověk, kterému vozidla prodávali, mohl z Norska do Čech přivézt během 2 měsíců 4 auta za účelem prodeje, kdy s autem jel přes hranici a zpátky. „Na celním úřadě nám bylo sděleno, že o clu nám stačí čestné prohlášení od majitele vozu, že auto je proclené. Pokud by nebylo, úřady půjdou po něm a ne po nových majitelích, což pro ně byla určitě jednodušší cesta.“ Autobazar se cítí také poškozený: „Mrzí mě tahle situace, Peter Hurak obral o nemalé peníze i nás. Po pečlivějším prověření jeho osoby jsme zjistili, že to není jeho první incident ohledně téhle věci,“ uvedl Alexandr Šípek a naznačoval, že dovozce o dírách v zákoně věděl.
Dovozce se ke ztrátě nepostavil
Následně autobazar konstatoval, že doufal, že se dovozce Tesel ke ztrátě nějak postaví: K dnešnímu dni nekomunikuje. Vznikla velká škoda jak nám, tak zákazníkům. Nevím co teď. Zatím ho zveřejňovat nebudu, třeba tohle video uvidí a je to jeho poslední šance. Vznikla velká škoda. Chtěl bych, aby to lidé nasdíleli. Objednali jsme Teslu na zakázku a zaplatili zálohu a ta záloha není. Je podané hromadné trestní oznámení“
Norsko kráčí ke stoprocentní elektromobilitě, vozový park zde velmi často obměňují, proto se zde nabízí ojeté elektromobily za zajímavé ceny. K těm je ale třeba připočítat ještě CLO a DPH, jelikož se jedná o zemi mimo Evropskou unii.