Německý řetězec OBI vstupuje na trh s fotovoltaikou. Nově bude nabízet i instalace

Na německý trh s fotovoltaikou vstupuje silný hráč. Je jím řetězec hobbymarketů OBI, který působí i v ČR. OBI nabízí pořízení fotovoltaiky společně s partnery, kteří se postarají o realizaci.
OBI a byznys s fotovoltaikou v ČR. Otázka nezní jestli, ale kdy. | zdroj: Pixabay

Spojení s regionálními partnery

Prodej fotovoltaických systémů realizuje OBI prostřednictvím spolupráce s berlínskou firmou Zolar a jejich 700 regionálními obchodními partnery, kteří zajišťují instalace systémů po celé zemi. K nákupu zákazníci získají i přístup k digitální platformě Zolar Compass, která umožňuje propojení fotovoltaických systémů s bateriovými úložišti a wallboxy.

OBI uvádí jako další partnery pro své nabídky společnosti Lichtblick, PES Solar a FKB Solar. Pokud jde o modely nájmu fotovoltaických systémů, OBI úspěšně spolupracuje již několik měsíců se společností DZ-4.

Nezávazná nabídka

Zákazníci, kteří projeví zájem, mohou prostřednictvím webových stránek OBI požádat o nezávaznou nabídku, a to poskytnutím několika základních údajů. Na základě těchto údajů jim bude do pěti pracovních dnů zaslána e-mailová nabídka, která je poté vysvětlena během digitální konzultace a je vytvořen individuální plán fotovoltaického systému. Pokud zákazník s nabídkou souhlasí, technická proveditelnost je bezplatně zkontrolována elektrikářem přímo na místě. Následně zákazník obdrží podrobný výpočet nákladů a návratnosti, společně s potvrzením objednávky. V tuto chvíli mají zákazníci ještě 14 dní na případné odstoupení od objednávky.

Obchodní ředitelka společnosti Zolar, Sarah Müller, k tomu uvedla: „Pro OBI a Zolar je prioritou umožnit lidem plánovat a navrhovat své domovy podle vlastních představ. Díky naší spolupráci mohou nyní zákazníci OBI získat trojí výhodu: snížení nákladů na elektřinu díky vlastnímu solárnímu systému, nezávislost na rostoucích cenách energie a významný přínos k ochraně klimatu.“

Působení OBI

OBI je německý řetězec hobbymarketů, který působí v 10 zemích Evropy včetně Česka. Značku OBI nadále používají také prodejny v Rusku, které byly v dubnu 2022 prodány místnímu investorovi. V roce 2021 měl řetězec tržby 6,149 mld. € a zaměstnával téměř 35 tisíc lidí v celkem 672 prodejnách.

zdroj: pv magazine

Související článek

Elektromobil a fotovoltaika: jak solární elektrárna mění budoucnost elektromobilů?

Elektromobilita rezonuje Evropskou unií. Je jen otázkou času, kdy masivně přibude automobilů na elektrický pohon. Jakým způsobem se dá využít fotovoltaika pro nabíjení elektromobilů? A ...

Copyright © 2023 Solarnimagazin.cz

Web vytvořila digitální agentura WebWorld.cz