Rozvoj tuzemské dobíjecí infrastruktury v posledních roce nabral na intenzitě. Zatímco loni přibylo v celém Česku téměř tisíc nových stanic, v předchozích letech šlo o nižší stovky nebo jen desítky stanic. Většina tuzemských stanic je s výkonem do 100 kilowattů, zejména v posledním roce však výrazněji přibývají také ultrarychlé dobíjecí stojany.
Spolu s výstavbou nových stanic postupně roste i jejich využití. Spotřeba energií i počet dobíjení loni podle energetických firem, které patří k největším provozovatelům dobíjecí infrastruktury, vzrostly o desítky procent. Nejvytíženější jsou dobíječky v Praze, Středočeském kraji a na hlavních dálničních tazích.
Provozovatelé dobíjecích stanic většinou na jejich výstavbu čerpají i peníze z dotací. Ministerstvo dopravy má v současné době pro dobíjecí stanice a plnicí stanice na vodík vyhrazeno z evropských peněz šest miliard korun.
I přes nárůst ovšem Česko co do počtu stanic zaostává za západoevropskými státy. K lídrům v elektromobilitě v Evropě patří Norsko či Nizozemsko. Podle expertů je nižší počet stanic důsledkem zatím slabšího zájmu o elektromobily. Při přepočtu na celkové množství registrovaných elektrických aut je podle nich jinak tuzemská dobíjecí síť dosud dostačující. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) propočty ukazují, že aktuální počet stanic v Česku by zvládl obsloužit skoro 100.000 elektromobilů.
Rozvoj dobíjecí infrastruktury postupuje společně se stoupajícím zájmem o elektrická auta. V současnosti jich v Česku jezdí přes 22.500, což je zhruba o 8000 víc než před rokem. Kromě toho po tuzemských silnicích jezdí desetitisíce hybridních aut, které kombinují elektrický pohon s klasickým spalovacím motorem.