Shell mění tvář. Zruší stovky benzínek a vybuduje stanice pro elektromobily

Síť čerpacích stanic Shell prochází změnou. Petrochemická společnost Shell hodlá uzavřít stovky čerpacích stanic a na ostatních vybudovat nabíjecí stanice. Co to znamená pro řidiče elektromobilů?
Řidiči mohou dobít elektromobil na čerpacích stanicích Shell | zdroj: Getty Images

Shell uzavře 500 čerpacích stanic a vybuduje nabíjecí stanice pro EV

Společnost Shell se zaměřuje na podporu elektrifikace dopravy. V následujících dvou letech plánuje uzavřít 500 benzínových čerpacích stanic, jak bylo uvedeno v analýze „Strategie pro přesun energetických zdrojů“. Firma tím reaguje na nové trendy v automobilovém průmyslu. Shell si stanovila ambiciózní cíl vybudovat rozsáhlou síť veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Plánovaným termínem dokončení je rok 2030, s cílem dosáhnout až 200 tisíc funkčních nabíječek. V současné době jich je k dispozici přibližně 54 tisíc.

Zároveň chce Shell zrušit tradiční čerpací stanice a nabídnout je k prodeji případným zájemcům. Do budoucna se společnost zaměří na rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury pro elektromobily, která bude disponovat občerstvením a toaletami. Společnost očekává, že jí tato strategie zvýší tržby až o 12 procent.

Shell aktivně podporuje elektromobilitu a energii z obnovitelných zdrojů

Společnost Shell se chce se aktivně zapojit do výroby energie z obnovitelných zdrojů. Plánuje dodávat speciální maziva pro větrné turbíny umístěné na moři a zároveň se podílet na výrobě baterií pro elektromobily a chladicích kapalin pro tyto baterie. V minulém roce Shell převzala síť nabíjecích stanic Volta Charge a mění je na žluté stojany charakteristické pro značku Shell.

Možnost dobití elektromobilů na čerpacích stanicích Shell

Shell jasně ukazuje své ambice a odhodlání. Již dříve zavedla službu Shell Recharge. Jedná se o službu, která umožňuje pohodlné nabíjení elektromobilů nebo plug-in hybridních vozidel na svých čerpacích stanicích a na veřejných nabíjecích místech Shell Recharge. Rychlost nabíjení se pohybuje v rozmezí od 50 do 180 kW. Uživatelé si mohou prostřednictvím mapy Shell Recharge zjistit dostupnost konkrétní nabíjecí stanice. Výhodou je, že zákazníci mohou dobití elektromobilu zaplatit přes Google Pay, Apple Pay nebo QR kód. Firemní zákazníci mohou využít hybridní kartu Shell.

Shell prohlašuje, že systém Shell Recharge je kompatibilní s většinou elektromobilů, které jsou v současnosti v provozu. Řidiči mohou nabít svůj EV z 0 na 80 % za přibližně 30 minut při výkonu 135 kW. Ovšem, jedná se pouze o orientační údaj a rychlost nabíjení závisí na samotném vozidle. Zákazníci, kteří využijí tuto službu, zaplatí 15 Kč včetně DPH za každou 1 kW.

Shell chce dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050

Hlavním cílem společnosti Shell zůstává dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050. Do roku 2030 má v úmyslu snížit uhlíkovou stopu svých produktů zhruba o 30 %. Kromě toho zavádí možnost kompenzace emisí CO2, kdy zákazníkovi vypočítá množství skleníkových plynů, které se uvolní do ovzduší v průběhu životního cyklu paliv zakoupených prostřednictvím palivové karty Shell. Zákazníci mohou zakoupit tzv. uhlíkové kredity, kterými Shell financuje projekty na ochranu přírody zaměřené na kompenzaci emisí CO2 a dalších skleníkových plynů v atmosféře.

Společnost Shell reaguje na ambice Evropské unie dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050, což je cíl stanovený v „Pařížské dohodě o klimatu“, kterou podepsalo 195 zemí světa včetně EU. Evropská unie toho chce dosáhnout následujícími opatřeními:

  • Firmy, které produkují CO2, si budou muset zakoupit emisní povolenky. To by mělo vést k tomu, že budou hledat způsoby, jak snížit emise.
  • EU bude podporovat aktivity, které pomáhají absorbovat CO2 z atmosféry, například sázení stromů.
  • EU chce podporovat elektromobily a další ekologické způsoby dopravy.

Prvním krokem k dosažení těchto plánů má být snížení emisí v EU minimálně o 55 %. Podaří se tento cíl splnit do roku 2030 prostřednictvím balíčku právních předpisů „Fit for 55“?

Související článek

Hasiči se cvičí, jak vytáhnout Teslu z parkovacího domu.

Jak často hoří elektromobily? Rizikové je nabíjení

Jedním z hojně tradovaných mýtů je rizikovost požárů u elektromobilů. Podle zprávy českých hasičů, co se týká vozidel na elektropohon, jsou mnohem rizikovější elektrokoloběžky. Nejčastěji ...

Buďte v obraze

Odebírejte pravidelný newsletter ze světa fotovoltaiky a tepelných čerpadel.