Solarni magazin nové logo

Škoda Auto instalovala na střechy výrobních hal fotovoltaiku

Více než 5 400 fotovoltaických modulů na ploše velké jako 15 tenisových kurtů instalovala společnost Škoda Auto na svých výrobních a logistických budovách v Mladé Boleslavi. Solární elektrárnu vybudovala ve spolupráci se společností ČEZ ESCO.
Celková plocha solární elektrárny odpovídá 15 tenisovým kurtům | zdroj: Škoda Auto

Škoda Auto chce do konce dekády dosáhnout ve svých závodech uhlíkové neutrality. Nově zprovoznila tři střešní fotovoltaické systémy ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi a v logistickém centru Škoda Parts Center na celkové ploše přes 10 000 m2. Elektřinu bude vyrábět 5 400 fotovoltaických modulů o výkonu 2 GWh, což by mohlo sloužit k nabití 25 tisíc Škodovek Enyaq 85. „Ve společnosti Škoda Auto neustále vyhodnocujeme a optimalizujeme uhlíkovou stopu. V rámci naší strategie Next Level – Škoda Strategy 2030 je ‘Green Production’ základním pilířem našeho plánu transformace pro toto desetiletí, a také přispěje k dosažení ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti. Komplexně toto téma řešíme ve spolupráci s našimi partnery. Tato solární elektrárna bude mít svůj podíl na splnění našeho ambiciózního, ale dosažitelného cíle: do roku 2030 bude energie potřebná pro výrobu vozů a komponentů v našich českých závodech plně uhlíkově neutrální,“ prohlásil Andreas Dick člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky.

Předseda představenstva společnosti ČEZ Daniel Beneš říká: „Ve společnosti ČEZ usilovně pracujeme na dekarbonizaci a zajištění bezpečnosti dodávek energie. Naším cílem je do roku 2030 vybudovat 6 GW obnovitelných zdrojů a do roku 2040 dosáhnout ve výrobě energie uhlíkové neutrality. Jako přední energetická společnost v České republice se zavazujeme podporovat soukromé i průmyslové zákazníky ve snižování jejich uhlíkové stopy. Fotovoltaická elektrárna na objektech Škoda Auto s těmito cíli dokonale koresponduje.“

Jednatel společnosti ŠKO-ENERGO Tomáš Kubín popisuje rozsáhlý projekt fotovoltaického systému v hlavním závodě Škoda Auto: „Tato solární elektrárna vyprodukuje více než 2 GWh bezemisní elektřiny ročně a představuje tak další významný krok k uhlíkově neutrální výrobě energie pro Škoda Auto. Instalace 5 468 solárních modulů na střechách tří hal byla skutečně velkou výzvou. Je skvělé realizovat další projekt se společnostmi Škoda Auto a ČEZ poté, co jsme již v roce 2019 úspěšně osadili střešní solární panely na Servisním centru v Kosmonosech.“

V Servisním centru Škoda Auto v Kosmonosech instalovala Škoda ve spolupráci s ČEZ solární moduly, které pokrývají plochu více než 2 200 m² a ročně vyrobí přes 450 MWh, což představuje téměř 17 % energetické spotřeby Servisního centra. V únoru 2021 uzavřela Škoda Auto rozšířené partnerství se společnostmi ŠKO-ENERGO a ČEZ ESCO s cílem vybudovat solární elektrárnu skládající se z celkem 5 468 fotovoltaických modulů: 3 020 panelů umístěných na logistickém objektu Škoda Parts Center, 1 328 panelů na hale U6C a 1 120 panelů na hale M12L. Tyto moduly poskytují jmenovitý výkon 2 146 kWp. Fotovoltaiku instaluje Škoda i v závodech mimo Českou republiku. V indickém závodě v Aurangábádu je fotovoltaický systém připojen k síti od roku 2018. Výroba více než 1 441 MWh v loňském roce snížila množství nakupované energie o 40 %. V závodě Chakan v Púne byla v únoru 2023 rozšířena střešní solární elektrárna. Se špičkovým výkonem 18,5 MWp dokáže vyrobit až 26 600 MWh elektřiny ročně, což pokrývá až 30 % spotřeby elektřiny v závodě. Efektivně tak kompenzuje více než 28 % emisí CO₂ z celoroční výroby vozů. Škoda chce do roku 2030 vyrábět ve všech třech závodech v České republice bezemisně. Závodu ve Vrchlabí se to podařilo již v roce 2020.

Související článek

Instalujete fotovoltaiku? Vyhněte se této zásadní chybě při umístění technologie

Chcete-li zajistit dlouhou životnost a efektivní fungování vašeho fotovoltaického systému, je klíčové správně vybrat nejen kvalitní komponenty, ale také umístění technologie, jako jsou střídače a ...

Copyright © 2023 Solarnimagazin.cz

Web vytvořila digitální agentura WebWorld.cz