Na stejné platformě bude Tesla nadále vyvíjet samořízené taxi, uvedly zdroje. Rozhodnutí znamená opuštění dlouhodobého cíle, který Musk často charakterizoval jako hlavní cíl firmy: cenově dostupné elektromobily pro masy. Jeho první plán z roku 2006 počítal nejprve s výrobou luxusních modelů a následným využitím zisků k financování „levného rodinného vozu“.
Ještě v lednu Musk investorům řekl, že Tesla plánuje zahájit výrobu cenově dostupného modelu ve svém závodě v Texasu ve druhé polovině roku 2025. Agentura Reuters s odvoláním na zdroj loni v listopadu napsala, že automobilka plánuje ve svém německém závodě vyrábět elektromobil za 25.000 eur (přes 630.000 Kč)
Nejlevnější současný model Tesly, sedan Model 3, se ve Spojených státech prodává za přibližně 39.000 dolarů (přes 910.000), na české trhu jeho cena podle webu Tesly přesahuje jeden milion Kč. Cena levného elektromobilu, který se někdy označoval jako Model 2, měla začínat na zhruba 25.000 dolarů.
Dva zdroje uvedly, že se o rozhodnutí Tesly vyřadit Model 2 dozvěděly na schůzce, které se zúčastnily desítky zaměstnanců. Jeden z nich sdělil, že se schůzka konala koncem února. Musk podle něj nakázal, že se má nadále pokračovat ve vývoji samořízeného taxi. Tyto informace potvrdil i třetí zdroj, podle nějž nové plány počítají s výrobou samořízeného taxi, ale v mnohem menších objemech, než se předpokládalo u Modelu 2.
Tesla čelí tvrdé celosvětové konkurenci čínských výrobců elektromobilů, kteří zaplavují trh automobily s cenou až 10.000 dolarů. Plán na samořízené taxi, jehož realizace by mohla trvat déle, představuje náročnější technickou výzvu a větší regulační riziko, napsala Reuters.