Xiaomi vstupuje na trh elektromobilů s novým modelem. Bude to propadák, nebo geniální tah?

Čínský gigant Xiaomi vstoupil na trh s elektromobily se stylovým sportovním modelem SU7 EV, který kombinuje designové prvky od Porsche a je za nižší cenu než Tesla Model 3. Jaké ambiciózní cíle má společnosti Xiaomi v segmentu elektromobilů?
zdroj: JustAnotherCarDesigner | Creative Commons | CC0 | https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en

Kolik stojí elektromobil od Xiaomi?

Během dvouhodinové prezentace, které se zúčastnili i šéfové čínských konkurentů Nio a Xpeng, generální ředitel a zakladatel Xiaomi, Lei Jun, odhalil ceny modelu SU7 EV: 215 900 juanů (cca 700 tisíc korun) za standardní verzi, 245 900 juanů za Pro verzi a 299 900 juanů za verzi Max. Xiaomi se tak chystá proniknout na trh elektromobilů a sází na atraktivní design, známé jméno a konkurenceschopnou cenu.

Dojezd SU7 EV jako konkurenční výhoda

Sportovní model SU7 EV se prodává o 30 000 juanů méně než Tesla Model 3, čímž se stává zajímavou variantou na přeplněném trhu. Lei Jun zdůraznil, že SU7 EV předčí Teslu i Porsche v mnoha ohledech, včetně dojezdu 700 km, což je o 133 km delší než u Modelu 3. Uvedení SU7 EV na trh tak naplňuje Leiho ambice z roku 2021 a stává se „posledním velkým podnikatelským projektem“ jeho života, s investicí 10 miliard dolarů do automobilového průmyslu.

Čínští spotřebitelé objednali 50 000 vozů během 27 minut!

Xiaomi obdrželo během pouhých 27 minut od spuštění objednávek na SU7 EV neuvěřitelných 50 000 objednávek. Dodávky prvních modelů Standard a Max začnou koncem dubna a Pro verze bude dostupná v květnu. Zakladatel Xiaomi Lei Jun zdůraznil, jak náročný je přechod z elektroniky na výrobu aut a s úctou vyzdvihl ty, kteří v tomto odvětví podnikají. Do konce roku se bude SU7 EV prodávat ve 211 obchodech v 39 čínských městech. Xiaomi zatím nezveřejnilo, zda plánuje export.

Uspěje Xiaomi v segmentu elektrovozů nebo bude výroba ztrátová?

Xiaomi se zapojuje do cenové války na trhu elektromobilů. Analytici se rozcházejí v otázce, zda ambiciózní projekt Xiaomi uspěje. Někteří vnímají expanzi do automobilového sektoru jako přirozený krok společnosti. Xiaomi je v Číně synonymem pro cenově dostupnou elektroniku. Jiní se obávají, že přesun do prémiového segmentu EV nemusí čínští spotřebitelé přijmout. Navíc přichází model SU7 na trh v době, kdy konkurence ze strany úspěšných hráčů sílí. Xiaomi tak musí prodat velké množství elektromobilů SU7, aby se nestal zátěží pro jinak ziskovou společnost. Na druhou stranu, zisky z jiných segmentů dávají firmě prostor pro investice do rozvoje elektromobilů.

Analytici zdůrazňují, že Xiaomi má v této oblasti náskok před tradičními výrobci automobilů, a to díky svému zaměření na smartphony. To přináší společnosti konkurenční výhodu, zejména pokud jde o chytré kokpity – což je něco, na co čínští spotřebitelé kladou důraz.

Čínský trh s elektromobily je již přehlcený

Čínský trh s elektromobily se stal největším na světě a zároveň je nelítostnou konkurencí mezi novými výrobci. Zatímco Čína doposud směřovala většinu své produkce na domácí trh, čínští výrobci EV se snaží prosadit s cenově dostupnými modely i na zahraničních trzích, čímž představují hrozbu pro zavedené automobilky v Evropě, Japonsku a USA. Evropská komise zahájila koncem roku 2023 antisubvenční vyšetřování nízkonákladových čínských elektromobilů.

Ambice zakladatele Xiaomi: Snílek nebo vizionář?

Zakladatel Xiaomi, Lei Jun, prohlásil, že cílem společnosti je stát se v příštích 15 až 20 letech jednou z pěti největších světových automobilek. Xiaomi, jako nováček v automobilovém průmyslu, věří, že dokáže navrhnout a vyvinout automobil, který najde své místo na trhu. Vzhledem ke zpomalení čínské ekonomiky a trvající cenové válce na trhu elektromobilů bude trvat rok nebo dva, než se ukáže, zda se Xiaomi dokáže přizpůsobit, napravit případné chyby a dosáhnout úspěchu.

Zdroje:
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/xiaomi-set-plunge-into-evs-tricky-time-china-autos-2024-03-27/
https://www.euronews.com/next/2024/03/29/chinese-electronics-maker-xiaomi-launches-connected-electric-car

Související článek

Obří investice Tesly v Číně: 200 milionů dolarů putuje na výrobu velkokapacitních baterií v Šanghaji

Americká společnost Tesla zahájila v Šanghaji výstavbu továrny na své velkokapacitní bateriové systémy pro skladování velkého množství elektrické energie nazývané megapack. Továrna za 200 milionů ...

Copyright © 2023 Solarnimagazin.cz

Web vytvořila digitální agentura WebWorld.cz