Z benzinového vozu elektromobil za 8 hodin? Německý start-up přináší revoluční řešení

Německý start-up e-Revolt vyvinul revoluční metodu, která dokáže přeměnit benzinový vůz na elektromobil za pouhých 8 hodin. To je neskutečný pokrok v porovnání s běžnými přestavbami, které často trvají i měsíce.
Ilustrační foto | zdroj: Unsplash

Nemáte na elektromobil? Nechte si přestavět auto!
Pořídit si elektromobil? To je kvůli vysokým cenám pro mnoho lidí nemyslitelné. S e-Revolt ale mohou vdechnout svému starému automobilu nový život a zároveň přispět k ochraně životního prostředí. Přestavba benzinových a naftových vozidel na elektromobil není novinkou. Dokonce se tato technologie používá i pro vozy veterány, aby byly ekologičtější. V současné době společnosti nabízejí přestavbu vozidla s odhadovanou dobou práce od 2 týdnů do 6 měsíců. Díky novému postupu a designu baterií německý start-up věří, že tuto dobu zkrátí na pouhých 8 hodin. Uvádí, že dokáže předělat až 42 různých modelů automobilů, například Volkswagen Golf a Polo, Audi A3 nebo Seat Leon.

Start-up e-Revolt sází na velký zájem
Přístup firmy e-Revolt k transformaci vozů na elektromobily se od počátku liší od ostatních firem v odvětví. „Jde o sériovou výrobu. Musíme přemýšlet o tom, jak to urychlit, zjednodušit a tak dále. Funguje to ale pouze tehdy, když máte velký objem automobilů, protože do vývoje musíte předem investovat hodně peněz a práce,“ vysvětlil Rolf Behling, výkonný ředitel a technický vedoucí e-Revolt. Právě díky tomu se podařilo zkrátit dobu přeměny z několika měsíců na pouhých 8 hodin.

Jak to tedy funguje?
Timo Walden, projektový manažer e-Revolt a jeden z prvních investorů společnosti uvedl, že se odstraní spalovací motor a zachová se rám, kdy se využijí stávající upevňovací body motoru. Díky tomu mohou snadno vyměnit starý motor a komponenty za nové díly. Přestavba vozidla na elektromobil pomocí e-Revolt je cenově dostupnější alternativou, která se pohybuje v rozmezí od 12 000 do 15 000 EUR. Díky tomu mohou i ti, kteří si nemohou dovolit drahé EV, přispět k ochraně životního prostředí a zároveň si ponechat své auto.

K přestavbě úplná digitalizace vozidla
Kromě toho společnost provádí úplnou digitalizaci vozidla, která obvykle trvá jeden den. Zatím se firma zaměřuje na přestavbu nejoblíbenějších modelů, ale na požádání zákazníka může přeměnit i jiné vozy. Rolf Behling uvedl, že neexistuje univerzální řešení pro všechny typy aut a u každého modelu musejí zvážit specifické úpravy. Dále dodal, že tento koncept hodnotí lidé pozitivně, protože se znovu využijí stávající materiály.

Obchodníci jsou proti, automobilky start-up vítají
Automobilky však pokračují ve vývoji a výrobě nových modelů elektromobilů a není jisté, zda se e-Revolt dokáže vypořádat s touto konkurencí. Podle Behlinga se přístup start-upu nelíbí obchodníkům, protože chtějí prodávat nová auta. Na druhou stranu výrobci automobilů tento trend vítají, protože je pro ně důležité podporovat oběžný systém. Podle něj je spolupráce s automobilovými výrobci možná, protože řešením není auto vyřadit a zlikvidovat, ale udržet ho v oběhu a vylepšovat ho.

Přestavěný elektromobil s dojezdem až 300 km
Současné baterie v přestavěných vozech e-Revolt mají dojezd 250 až 300 km na jedno nabití a neustále se pracuje na jejich zdokonalení. Walden dále dodal, že díky modulárnímu řešení designu mohou snadno vyměnit baterie za lepší, jakmile budou k dispozici.

Zakladatele společnosti pohání touha vytvořit produkt s novými možnostmi využití. K tomu účelu sestavili tým zkušených automobilových inženýrů, elektrotechniků, softwarových specialistů a dalších odborníků z oboru automobilového průmyslu.

Zdroje:
https://www.ecoticias.com/en/invention-gasoline-engine-ev/2542/
https://www.euronews.com/next/2023/12/07/this-german-start-up-can-convert-your-petrol-car-into-an-ev-in-as-little-as-8-hours

Související článek

Evropa nejeví o elektromobilitu zájem. Nikdo nesmí zákazníka nutit, co si má koupit, říká Hodáč

Nizozemský eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra počítá s tím, že v Evropské unii začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, ...

Buďte v obraze

Odebírejte pravidelný newsletter ze světa fotovoltaiky a tepelných čerpadel.