Samoobsluhy dodavatelů elektřiny ušetří čas

Komunikace s dodavatelem elektřiny nemusí probíhat prakticky vůbec osobně. ČEZ, PRE, innogy a Centropol nabízí samoobslužné portály pro zadávání samoodečtů, reklamace, vyúčtování či změnu údajů, což vám může ušetřit čas a usnadnit komunikaci.
Ilustrační foto | zdroj: Getty Images

Docházet na pobočku dodavatele elektřiny dnes není nutné. Nemusíte ani volat na linku dodavatele, a potom dlouho čekat, až se dovoláte a budete mluvit s operátorem. Naprostou většinu záležitostí lze totiž vyřídit na webových stránkách dodavatele, v internetových samoobsluhách. Do samoobsluhy je třeba si zřídit přístup. Údaje lze získat od dodavatele, případně se lze registrovat na základě e-mailu, který má dodavatel k dispozici od zákazníka pro zasílání vyúčtování, případně na základě přiděleného zákaznického čísla. Díky samoobsluze lze provádět celou řadu činností, například zadávat samoodečet, reklamovat vyúčtování, zjišťovat podrobnosti o platbách a podobně.

Můj ČEZ

Online můžete ČEZu nahlásit například samoodečet, přepis odběrného místa, změnit výši záloh nebo si online zkontrolovat veškeré faktury a vyúčtování. K registraci vám stačí pouze e-mail, pokud už jste zákazníkem ČEZu, nebo e-mail a vaše jméno, pokud nejste. Zákazníci ČEZu mohou v aplikaci zařídit vše, co se týká správy jejich účtů za energie: nastavovat výši záloh a jejich frekvenci, upravovat způsoby placení, nahlásit samoodečet či změnu zasílací adresy, zažádat o vrácení přeplatku nebo změnu produktové řady, aktivovat elektronickou fakturaci a podobně.

Moje PRE

PRE nabízí internetovou aplikaci Moje PRE, do které se zaregistrujete a získáte přístup ke všem informacím o vašem odběru a online službám PRE energií. K registraci potřebujete vaše zákaznické číslo, číslo vašeho zákaznického účtu a váš e-mail. V aplikaci Moje PRE lze zjistit stav účtu a uhrazení záloh a faktur, provést online platby faktur a záloh, zjistit přehled plateb a aktuální přehled záloh. Lze zde přejít nebo se vrátit k PRE, převést další odběr k PRE, objednat si zasílání PDF faktury, zjistit časy spínání nízkého tarifu, nahlásit poruchy, nebo přihlásit nové odběrné místo.

Innosvět

Dodavatel innogy nabízí přístup ke svému účtu přes aplikaci innosvět. Ta umožňuje zjistit informace o energiích ve vašem mobilu, k dispozici je také graf spotřeby i nákladů a vyčíslení předpokládaného přeplatku a nedoplatku. Uživatel může snadno změnit zálohy i kontaktní a osobní údaje a prohlédnout si přehled plateb a dokumentů.

Samoobsluha Centropol

V samoobsluze Centropolu lze zjistit stav plateb a to, zda není některá platba v prodlení. Případně lze platbu okamžitě uhradit internetbankingem díky QR kódu. Lze si také zobrazit poslední vyúčtování. Zažádat můžete o změnu způsobu úhrady záloh, změnu způsobu úhrady vyúčtování, změnu účtu pro vyplácení přeplatku, změnu výše záloh, změnu způsobu zasílání vyúčtování, změnu údajů, změnu sazby a jističe, změnu kontaktních údajů, změnu osobních údajů, změnu ve sdílení samoobsluhy, můžete zadat samoodečet, přepsat odběrné místo nebo podat žádost o doložení nákladů na bydlení a řešit reklamace a stížnosti.

Související článek

Brněnská firma získala od EU peníze na rozvoj energetické inteligence

Brněnská technologická společnost Mycroft Mind, která je součástí skupiny TTC, získala z fondů Evropské unie podporu deset milionů eur, v přepočtu 251 milionů korun, na ...